سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
منوی اصلی
جستجو
مطالب پیشین
تدبیر در قرآن
آیه قرآن
لوگوی دوستان
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
امکانات دیگر
ابر برچسب ها
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 10
کل بازدید : 196035
تعداد کل یاد داشت ها : 87
آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 9:57 ع

حدیث اول: از امام صادق علیه السلام روایت شده است: لَا یَفْتَرِقُ رَجُلَانِ عَلَى الْهِجْرَانِ إِلَّا اسْتَوْجَبَ أَحَدُهُمَا الْبَرَاءَةَ وَ اللَّعْنَةَ
هیچ گاه دو مرد از یکدیگر، جدا نمی شوند مگر اینکه یکی از آن ها مستحق برائت و لعنت می شود
وَ رُبَّمَا اسْتَحَقَّ ذَلِکَ کِلَاهُمَا
و گاهی هر دوی آن ها مستحق آن لعن و برائت می شوند
فَقَالَ لَهُ مُعَتِّبٌ: جُعِلْتُ فِدَاکَ هَذَا الظَّالِمُ فَمَا بَالُ الْمَظْلُومِ
فردی پرسید: فدایتان شوم! این استحقاق لعن و برائت برای ظالم است. تقصیر مظلوم چیست؟! 
قَالَ لِأَنَّهُ لَا یَدْعُو أَخَاهُ إِلَى صِلَتِهِ وَ لَا یَتَغَامَسُ‏ لَهُ مِنْ کَلَامِهِ سَمِعْتُ أَبِی ع یَقُولُ إِذَا تَنَازَعَ اثْنَانِ فَعَازَّ أَحَدُهُمَا الْآخَرَ فَلْیَرْجِعِ الْمَظْلُومُ إِلَى صَاحِبِهِ حَتَّى یَقُولَ لِصَاحِبِهِ أَیْ أَخِی أَنَا الظَّالِمُ  حَتَّى یَقْطَعَ الْهِجْرَانَ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ صَاحِبِهِ
فرمودند: زیرا او برادرش را به آشتی با خود فرا نخواند و از اشتباه او در سخن گفتنش، تغافل نکرد. از پدرم شنیدم که می فرمودند: هرگاه دو نفر با هم دعوا کنند و یکی بر دیگری غلبه کند، پس باید، مظلوم نزد دوستش بیاید تا اینکه به او بگوید: "برادرم! من ظالمم!" تا به این وسیله قهر، میان او و دوستش قطع شود.
حدیث دوم: از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده: لَا یَحِلُّ لِمُسْلِمٍ‏ أَنْ یَهْجُرَ أَخَاهُ‏ فَوْقَ ثَلَاثَةٍ.
برای هیچ مسلمانی جایز نیست که با برادر دینی اش، بیش از سه روز قهر کند

1- قبیح است که خدا به چیزی امر یا نهی یا تقبیح کند و خود عامل به امر خود - در مرتبه ای که او را از حد ربوبیت و الوهیت خارج نکند- نباشد یا از چیزی که آن را تقبیح کرده، احتراز نکند.
2- وقتی بنده گناه می کند، در واقع با خدا قهر می کند.
3- تا به حال دیده ای که وقتی گناهی می کنی، چند لحظه بعد، دلت می شکند؟!... یعنی خدا آمده دارد به تو می گوید: بنده من! بیا برگرد! اصلا تقصیر من است که هروقت گناه می کنی تو را راحت می بخشم و تو هم در گناه جرات پیدا می کنی! این یعنی خدا آمده و دارد با تو آشتی می کند!!!...
4- این آشتی خدا، بسته به ایمان من است. هر چه مومن تر باشم، خدا زودتر با من آشتی می کند! اگر از گناه من، سه روز گذشت و دل شکستگی پیدا نکردم، یعنی خدا نیامد با من آشتی کند، یعنی من دیگر مومن نیستم! یعنی از ولایت خدا خارج شده ام!...(الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور...)
یا علی





برچسب ها : امام صادق(ع)  , پیامبر اکرم(ص)  , خدا  ,


مطلب بعدی : یکبار دیگر میانمار        مطلب قبلی : دعای خاص امام زمان برای تو




+ فریاد صادق آل محمد (ص) و پیشوای مذهب جعفری: گروهی هستند که ادعای پیروی از من دارند و سنگ محبت و ولایت ما را به سینه می زنند... درحالیکه به خدا قسم، من امامشان نیستم... خدا لعنتشان کند... هر چه می پوشم پرده دری می کنند... می گویم چنین و چنان و می گویند نه، منظورش چنان و چنین است... *من، تنها امام آن کسی هستم که مرا اطاعت کند*.



+ سلام بر یاوران مهدی



+ بلندگوی داعش و تکفیریهای کثیف نشوید: اخبارهای دروغ پیشروی های آنهاکه اکثرا به وسیله سیستم خبری آمریکاومتخصصان جنگ روانی آنها ونیروهای نفوذی آنها در واتس آپ ودیگرمسنجرهاپخش می شود را پخش نکنید،عکسها و فیلمهای قتل و غارت آنها که غالبا به وسیله خود آنها در محیط مجازی پخش می شود برای تضعیف روحیه مسلمانان شیعه وسنی را پخش نکنید وبه جای اینهاپیروزیهای مسلمانان و نصرت خداوند را تذکر دهید.



+ *ضمن تبریک حلول ماه شعبان المعظم به تمامی دوستان عزیز* تنها ماهی که هیچگونه شهادت و عزاداری در آن وجود ندارد ماه شعبان است که ولادت امام حسین علیه السلام در آن است و تنها ماهی که هیچگونه ولادت و جشنی آن وجود ندارد ماه محرم است که شهادت امام حسین (ع) در آن است.* جان عالم به قربان اباعبدالله الحسین علیه السلام* فایل صوتی پنج دقیقه ای در باب عظمت مناجات شعبانیه از امام خمینی قدس سره ضمیمه شده است.



+ +



+ *پیامبر رحمت (ص)* : هر جوانی که در دانش و عبادت رشد کند تا بزرگ شود، خداوند متعال در قیامت پاداش هفتاد و دو صدیق به وی می بخشد.



+ بنیان مرصوص(چند سفارش ناب از آیت الله قرهی)



+ *هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله*



+ *گفته بود:* در راهپیمایی 22 بهمن من را هم ببر.



+ *ما بی خیال مرقد زینب(س) نمی شویم روی تمام سینه زنانت حساب کن *