سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
منوی اصلی
جستجو
مطالب پیشین
تدبیر در قرآن
آیه قرآن
لوگوی دوستان
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
امکانات دیگر
ابر برچسب ها
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 65
بازدید دیروز : 60
کل بازدید : 196841
تعداد کل یاد داشت ها : 87
آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 7:43 ع

به بهانه چهلمین روز شهادت؛

29826 C5B10XLU pic ماجرای خواب شهید شیخ حسن شحاته درباره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

به گزارش شیعه آنلاین، این روزها مصادف است با چهلمین روز شهادت مستبصر و عالم دینی مصر، شهید “حسن شحاته” و سه تن از دوستانش توسط تکفیری های منحرف.

به همین مناسبت ماجرای خواب وی درباره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از زبان یکی از دوستانش، یعنی حجة الاسلام و المسلمین شیخ “عبدالعظیم مهتدی” از علما و نویسندگان برجسته کشور بحرین بیان می کنیم.

شیخ مهتدی طی اظهاراتی با اشاره به اینکه مرحوم علامه شیخ “حسن شحاته” در روز عید غدیر شیعه شد، افزود: ایشان (شحاته) در یادداشت های خود آورده است من در زمان شیعه شدنم به زندان افتادم و بسیار آزار و اذیت شدم. شبی به امام زمان عجل الله تعالی فرجه متوسل شدم که مرا از این زندان نجات دهد.

وی می گوید بعد از توسل خواب رفتم و امام زمان علیه السلام را در زندان مشاهده کردم که به من تبسم می کنند، عرض سلام کردم و بلند شدم دست امام را ببوسم دیدم عقربی بر دستم نشسته است، حضرت اشاره کرد به عقرب و عقرب از دستم افتاد، دوباره خواستم دست حضرت را بگیرم که این اتفاق افتاد و تا سه مرتبه ادامه یافت و بار چهارم دست من به دستان حضرت رسید. بعد از اینکه از خواب بیدار شدم به خودم مراجعه کردم که این عقرب ها چه بودند؟ کمی تأمل کردم متوجه شدم هنوز در اعماق دلم علاقه ای به برخی افراد از زمان قبل از شیعه شدنم مانده و آنجا بود که با اشاره حضرت، باقیمانده ارتباط قلبی ام به آنها از دلم بریده شد و از آن به بعد این شیخ امام زمانی شد.

 حجة الاسلام و المسلمین شیخ “عبدالعظیم مهتدی” افزود: یکی از دوستان می گفت یک سال قبل از شهادت ایشان، شیخ اسم مستعار خود را در سرویس پالتاک (چت) به المنتظر تغییر داد. یکی از دوستان پرسید چرا اسمتان را عوض کردید؟ ایشان گفتند: بعد از یکسال برای شما روشن می شود که چرا من این اسم را عوض کرده ام و دقیقاً یک سال بعد در نیمه شعبان به شهادت رسید.

منبع: پایگاه فرهنگی مذهبی سلم






برچسب ها : امام زمان(عج)  , علامه شیخ حسن شحاته  ,


      

در تفسیر سوره بینه در تفسیر طبری، در معنای آیه «خیرُ البَریة»  در سایت وزارت اوقاف و ارشاد عربستان سعودی، که تفاسیر وترجمه های قرآن کریم را دارد:

به این آدرس بروید:

آخر صفحه، خط آخر و جمله آخر صفحه را ببینید :

*{7} إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ*
 
یَقُول : مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ مِنْ النَّاس فَهُمْ خَیْر الْبَرِیَّة . وَقَدْ : 29208 - حَدَّثَنَا اِبْن حُمَیْد , قَالَ : ثنا عِیسَى بْن فَرْقَد , عَنْ أَبِی الْجَارُود , عَنْ مُحَمَّد بْن عَلِیّ { أُولَئِکَ هُمْ خَیْر الْبَرِیَّة } فَقَالَ النَّبِیّ صَلَّى اللَّه عَلَیْهِ وَسَلَّمَ :
أَنْتَ یَا عَلِیّ وَ شِیعَتک "
پیامبر(ص) فرمود: منظور از خیرالبریة، علی جان تو هستی و شیعیان تو.

البته ممکنه تا همین چند وقت دیگه همینم پاک (بخونید سانسور) کنن





برچسب ها : حضرت علی(ع)  , قرآن  ,


      

عده ای از جوانان (مرد) خدمت حضرت علامه حسن زاده آملی(حفظه الله) رسیدند و از حضرتش خواستند که آن ها را نصیحتی بفرمایند.

علامه فرمودند: سعی کنید با نامحرم رابطه نداشته باشید چه زن باشد چه مرد!!

گفتند: آقا مگر مرد هم نامحرم می شود؟

علامه فرمودند: هر کس با خدا ارتباط ندارد نامحرم است.






برچسب ها : علامه حسن زاده آملی(حفظه الله)  ,


      

دعای مجیر در بین دعاها از جایگاه بلندى برخوردار است و از حضرت رسول صلى الله علیه و آله روایت شده و دعایى است که آن‏ حضرت هنگامى که در مقام ابراهیم مشغول نماز بودند، جبرئیل آورد.
و علامه کفعمى در «بلد الامین» و «مصباح» این دعا را ذکر نموده و در حاشیه آن به فضیلت آن اشاره کرده است.

 

از جمله اینکه

هر که این دعا را در «ایام البیض» [روزهاى سیزدهم و چهارهم و پانزدهم] ماه رمضان بخواند گناهش آمرزیده مى‏شود، هرچند به عدد دانه‏هاى باران و برگ‌هاى درختان و ریگ‌هاى بیابان باشد!

مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی بر خواندن دعای «مُجیر» در روزهای 13، 14 و 15 ماه رمضان تأکید داشت، چرا که به گفته «علامه کفعمی» هر که این دعا را در وقتش بخواند، گناهش آمرزیده مى‏شود، هرچند به عدد دانه‏هاى باران، برگ‌هاى درختان و ریگ‌هاى بیابان باشد!

"به نقل از سایت تبیان"
التماس دعا
یا علی






      

"وَلَوْ أَنَّ أشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ عَلَی اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنَ بِلِقائِنا، وَلَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا عَلی حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَصِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، فَما یَحْبِسُنا عَنْهُمْ إِلاّ ما یَتَّصِلُ بِنا مِمّا نَکْرَهُهُ وَلا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ"
 
"اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می‌شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی‌افتاد و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می‌گشت، دیداری بر مبنای شناختی راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما، علّت مخفی شدن ما از آنان چیزی نیست جز آن چه از کردار آنان به ما می‌رسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم."

احتجاج، ج2، ص315 ; بحارالأنوار، ج53، ص177، ح8 .





برچسب ها : امام زمان(عج)  ,


      

ابر مرد دیگری از خطه گیلان، مهد دلیرانی چون میرزا کوچک خان.................

ما ایرانی ها همه تام کروز رو می شناسیم ولی قهرمانان ایران رو نمی شناسیم! این داستان فیلم نیست واقعی است.می خوام با قهرمان واقعی وطن پرست گمنام ایرانی آشنا بشید و اینکه چطور برای ایران جان داد. با جوان ترین استاد خلبان نیروی هوایی ارتش ایران سرلشکر خلبان، « علی اقبالی دوگاهه» و داستان عجیب شهادتش بیشتر آشنا شوید. 
 او اهل رودبار استان گیلان بود. وی در 25 سالگی استاد خلبان جنگنده  F5  و در 27 سالگی با درجه سرگردی جزو افسران ارشد نیروی هوایی ارتش ایران شد. 
سرلشگر خلبان«عباس بابایی» و سرلشگر خلبان «مصطفی اردستانی» از شاگردان تحت آموزش ایشان بودند.
 آموزش درآمریکا :دوره  تکمیل دوره خلبانی را به مدت 220 ساعت در سال 1347 در پایگاه هوایی ویلیامز شهر فنیکس ایالت آریزونای امریکا را به پایان رساند و کسب رتبه نخست در بین بیش از 400 دانشجوی خلبانی از کشورهای مختلف به عنوان خلبان نمونه این پایگاه را از آن خود نمود . امتیازات خلبانی که او در پایگاه ویلیامز آمریکا بدست آورد شامل رکوردهایی بود که تا آن زمان هرگز در آن پایگاه هوایی ثبت نشده بود. بطوری که تمامی اساتید پرواز هواپیماهای جنگی آمریکا را شگفت زده نمود. و به او لقب سلطان پرواز را داده بودند.
 همچنین در سال 1353 جهت گذراندن دوره کارشناسی تفسیر عکس های هوایی و مدیریت اطلاعات و عملیات هوایی مجددا به امریکا اعزام گردید .

شهادت :

این هم وطن دلیر اکثر تلمبه خانه ها و نیروگاه های برق عراق از کار انداخته بود و طرح های عملیاتی وی باعث گردیده بود صادرات 350 میلیون تنی نفت عراق به صفر برسد از این رو صدام جنایتکار به خون این شهید تشنه بود .
 به دستور صدام پس از دستگیری بدنش به دو نیمه تبدیل شد و نیمی از پیکر مطهرش در نینوا و نیمی در موصل عراق مدفون شد .

شرح کامل شهادت ایشان 

وی پس از بمباران پادگان «العقره» در حالی که زنده به اسارت مزدوران عراقی درآمده بود، به دلیل ضربات مهلکی که نیروی هوایی ارتش ایران در نخستین ماه جنگ بر پیکر ماشین جنگی عراق وارد نموده بود به دستور صدام و برای ایجاد رعب و وحشت در بین سایر خلبانان کشورمان، برخلاف تمامی موازین انسانی و موافقت نامه های بین المللی رفتار با اسرا، به فجیع‌ترین و بیرحمانه ترین وضع به شهادت رسید.
 بدستور صدام ملعون، دو ماشین جیپ از دو طرف با طناب هایی که به بدن این خلبان پر افتخار بسته بودند بدنش را دو نیم کردند. به طوری که نیمی از پیکر مطهرش در نینوا و نیمی در موصل عراق مدفون شد. این جنایت به حدی وحشیانه بود که رژیم بعثی در تلاشی بیشرمانه برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت هولناک، تا سالها از اعلام سرنوشت آن شهید مظلوم خودداری می کرد و طی 22 سال هیچگونه اطلاعی از سرنوشت وی موجود نبود؛ تا این که در خرداد سال 1370، بر اساس گزارش های موجود عملیاتی و اطلاعاتی، و نامه ارسالی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی مبنی بر شهادت ایشان و اظهارات دیگر اسرای آزاد شده وخلبانان اسیر عراقی، شهادت خلبان علی اقبالی دوگاهه محرز شد. پیکر مطهرش که بخشی از آن غریبانه در قبرستان محافظیه نینوا و بخشی دیگر در قبرستان زبیر موصل به خاک سپرده شده بود، با پیگیری کمیته جستجوی اسرا و مفقودین وکمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی، به همراه پیکرهای مطهر تنی چند از دیگر خلبانان شهید نیروی هوایی، پس از 22 سال دوری از وطن، در میان حزن و اندوه خانواده، یاران و همرزمانش به میهن بازگشت و به شکلی بسیار با شکوه و تاریخی در میدان صبحگاه ستاد نیروی هوایی تشییع و در پنجم مردادماه 81 در قطعه خلبانان بهشت زهرا درکنار سایر همرزمانش آرام گرفت.
یادش گرامی باد





برچسب ها : ایران  , شهادت  ,


      

تعریف عدالت از شهید مطهری

از آقا :اصلاً عدالت چیست؟ عدالت، به‌حسب ظاهر، مفهوم ساده‌یى است و همه مى‌گویند و آن را تکرار مى‌کنند؛ منتها در مصداق و در عمل، رسیدن به عدالت خیلى دشوار است؛ همان نکته‌یى که امیرالمؤمنین درباره‌ى حق فرموده است: «الحق اوسع الاشیاء فى التواصف و اضیقها فى التناصف». در مورد عدل هم عیناً همین‌طور است؛ چون عدل هم حق است و اصلاً از هم جدا نیستند. به یک معنا، حق همان عدل است؛ عدل همان حق است؛ تواصفش آسان است، اما در عمل، رسیدن به عدالت مشکل است؛ حتّى شناختن موارد عدالت و مصادیق عدالت هم گاهى خیلى مشکل است؛ کجا عدالت است، کجا بى‌عدالتى است. من نمى‌خواهم الان عدالت را تعریف کنم که چیست. تعریف‌هاى کلى و عمده‌یى از عدالت شده؛ تقسیم عادلانه‌ى امکانات و از این قبیل حرفها، که درست هم هست و محتاج تدقیق و ریزبینى هم هست؛ یعنى شما در هر یک از بخش‌هایتان واقعاً باید ببینید عدالت چیست و با چه چیزى حاصل مى‌شود."

راستش الان اون تعریف معروفشو یادم نمیاد یه چیزی تو این مایه بود فک کنم هر چیزی رو در جایگاه حقش قرار بدی

* اما در معمولا وقتی تو فضای سیاسی مطرح می شه عدالت اجتماعی علی الخصوص عدالت در تخصیص امکانات است:باز هم به این نکته از حرفهای آقا تجوه کنیم

"این نکته را هم در باب عدالت عرض کنیم که بعضى‌ها مى‌گویند عدالت یعنى توزیع فقر. نخیر، کسانى‌که بحث عدالت را مى‌کنند، به‌هیچ‌وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلکه توزیع عادلانه‌ى امکانات موجود است. آنهایى که مى‌گویند عدالت توزیع فقر است، مغزا و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم مى‌شود، ثروت باشد. دنبال تولید ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چیزى مى‌شود که امروز در کشورهاى سرمایه‌دارى مشاهده مى‌کنیم. در غنى‌ترین کشور عالم - یعنى امریکا - کسانى هستند که از گرسنگى و از سرما و گرما مى‌میرند؛ اینها که شعار نیست؛ واقعیتهایى است که مشاهده مى‌کنیم. کسانى هستند که در آرزوى یک آپارتمانِ سه چهار اتاقه سالهاى سال تلاش مى‌کنند و چون به جایى نمى‌رسند، مى‌روند خیانت مى‌کنند تا به این امکانات برسند."

* نکته سوم این است که :" یکى از شعارهاى این دولت، عدالت است. عدالت یقیناً محور انقلاب بود؛ در این شکى نیست. هیچ دولتى هم از اول نیامده صریحاً بگوید من نمى‌خواهم طبق عدالت رفتار کنم؛ لیکن من باید از آقاى احمدى‌نژاد تشکر کنم که ایشان کار جدیدى کردند؛ عدالت محورى را به عنوان یک شعار گذاشتند وسط؛ این کار خیلى بزرگى بود. وقتى که ایشان تبلیغات انتخاباتى مى‌کردند، به افراد خانواده‌ى خودم مى‌گفتم اگر آقاى احمدى‌نژاد رأى هم نیاورد، این خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محورى را مطرح کرد؛ نگذاشت به فراموشى سپردنِ این شعار بشود یک سنت"

* همان طور که به نظرم واضحه وقتی بحث عدالت مطرح می شه منظور این نیست که به پیشرفت فکر نمی شه (البته به نظر اینجا عدالت به معنای دوم مطرحه چون به معنای اول پیشرفت رو در خود داره به یه تعبیری) به نظرم بحث بحثه اولویت هاست.

منبع همه این صحبت های آقا

به نظرم رفقا خوبه این سخنرانی آقا رو یه بار بخونند.






برچسب ها : امام خامنه ای (مد ظله العالی)  , عدالت  , شهید مطهری  ,


      

الانوار یک نرم افزار کاملا رایگان و متن باز قرآن پژوهی می باشد که استفاده و تکثیر و توزیع آن کاملا رایگان و بلا مانع می باشد. این نرم افزار در حال حاضر سه زبانه‌(فارسی ،عربی و انگلیسی) بوده و در تمامی سیستم عاملهای معروف دنیا(ویندوز و لینوکس و مک) قابل اجراست و سعی شده کار با آن ساده و کاربرپسند باشد. در این نرم افزار امکانات زیادی وجود دارد که تلاوت کنندگان قرآن را در امر پژوهش و تحقیق و تعمق در قرآن یاری میدهد.

امکانات نرم افزار:

  • متن قرآن
  • امکان افزودن ترجمه های مختلف قرآن به نرم افزار (در حال حاضر حدود 11 ترجمه فارسی و مجموعا بیش از 100 فایل ترجمه قرآن به زبانهای مختلف دنیا در نرم افزار قابل دسترسی می باشد)
  • افزودن تفسیر قرآن(در حال حاضر دو تفسیر گرانقدر المیزان و نمونه قابل دسترسی می باشد )
  • امکان دانلود و نصب ترجمه ها و تفاسیر مستقیما طریق نرم افزار
  • مقایسه بین ترجمه ها
  • مقایسه بین تفاسیر
  • یادداشت گذاری ذیل هر آیه
  • موضوع بندی آیات قرآن (بابیش از 400 عنوان موضوع قرآن و امکان اضافه کردن یا حذف کردن موضوعات توسط کاربر نرم افزار )
  • آیات تکرار شده
  • آیات مرتبط از لحاظ موضوعی
  • قرائت آیات قرآن بصورت آنلاین (به همراه ذخیره سازی فایلهای دانلود شده) و آفلاین توسط قاریان مختلف
  • تنظیم تکرار قرائت آیات
  • قرائت آیات در محدوده یک سوره یا یک حزب یا یک جزء .
  • جستجوی پیشرفته
  • جستجوی ریشه ای کلمات قرآن
  • نمایش سوره ها در تب های مختلف
  • ذخیره سازی بافرمت های html و pdf و ODF
  • تغییر قلم و رنگ و اندازه متن و ترجمه قرآن و همچنین فونت و استایل و تم نرم افزار بصورت مجزا
  • مرتب سازی لیست سوره های قرآن بر اساس محصف و نزول

دانلود
بسته کامل فارسی(13 ترجمه و دو تفسیر المیزان و نمونه)و قابل حمل بدون نیار به نصب در ویندوز






برچسب ها : قرآن  ,


      

نویسنده: کامران نجف زاده

اینجا بنزین زدن سخت شده. کم گیر می آید و یک جور بازار سیاه برایش درست کرده اند. از حق نگذریم اما با این که هر روز ارزش لیر در برابر دلار کم می شود و موج جدید ترورها با سونامی گرانی ترکیب شده ، اما هنوز قفسه های مغازه ها پر است. حالالابد از کشورهای دوست و برادر می رسد.نمی دانم ولی می دانم بنابر آن مصرع چنان قحط شد سالی اندردمشق تا الان پیش بینی سعدی علیه الرحمه درست از آب در نیامده است.

درباره مصرع دوم شیخ اجل هم که می گوید:که یاران فراموش کردند عشق... هم اینجوری ها نیست. هنوز رستوران هایی هستند برای عشاق. با جنگ که وارد سال سوم می شود خو گرفته اند. عادت نکنند چه کنند؟ به قول زویا پیرزاد: عادت می کنیم.

قبول کرده اند که جنگ هیچ قربانگاهی را مثل اینجا خوش لعاب نمی بیند. قبول کرده اند که شانه هایی که برای گریستن نیاز دارند خیس خیسند. وسط این خون و خونریزی ها برایم جالب است که ساخت و ساز در دمشق چندین و چند برابر شده. آن قوانین سخت حالااجرا نمی شود و هر آدم قانون گریزی چون اوضاع را شیرتوشیر دیده کوبیده و بالارفته است. دولت هم که وسط دعوا نمی آید بگوید خرت به چند من.با یکی از بچه های کاردرست سفارت صحبت می کردم؛ می گفت هر روز کارمان شده دیدن سوری هایی که چون جدی و نسبی ایرانی دارند و اوضاع خراب است گذرنامه ایرانی می خواهندکه از اینجا الفرار!

امروز حالم به یک دلیل دیگرهم گرفته، چون سنگ عقیقی که رویش و ان یکاد نوشته بود و همسرم گردنم انداخته بود، شکسته. نفهمیدم کجا و چطور ولی بدجور دلخور شدم.

خبرنگار ایتالیایی شصت و دو ساله را که خود ایتالیایی ها می گویند حرفه ای جنگ است در سوریه بیست روز است دزدیده اند. هم او و هم یک خبرنگار زن آمریکایی که مسن بود و یک چشمش را از دست داده بود. او رادر هتل رابینسون طرابلس بارها وقت صبحانه دیده بودم. ماری کالوین که برای من نماد یک خبرنگار زن در خط مقدم بود، البته در حمص کشته شد.
اینجا هر طرفی باشی فرقی نمی کند.جوجه ها سریع لقمه کروکودیل ها می شوند. یعنی اولین مرغی که سر می برند خبرنگارها هستند. از طرفی جنگ فرسایشی شده و دارد کم کم جذابیت های ژورنالیستی اش را برایم از دست می دهد. باید یک فکری کنم. در لیبی که بودم،لامصب شرایط مثل لاست ‍[سریال گمشده] بود و هر لحظه انتظار اتفاقی جدید را داشتم. چند بار سعی کردم بروم میانمار و نشده. ویزا نمی دهند. شب باز با آقای همسایه نگاهم تلاقی کرد. یک بسته نان گرفته بود و با عجله وارد خانه شان شد. فکر کنم وقت شام است و اینها خیلی به شکم اهمیت می دهند. چند دقیقه بعد صدای داد و فریاد زن همسایه را سر بچه هایش شنیدم. خب وقت شام است و همیشه وقتی پدر و مادر مشغول خوردن شام یا نهار هستند، بچه ها پی پی شان می گیرد!






برچسب ها : کامران نجف زاده  ,


      

زینبیه ناامن است و دیگر نمی شود برویم، اما حرم حضرت رقیه (س) در امان است....یک نفس عمیق می کشم که شبیه آه نباشد!

دوچرخه های قاتل

نویسنده: کامران نجف زاده

شب لم داده بودم روی کاناپه که صدای انفجار آمد. زیاد قوی نبود، ولی نزدیک بود. دیروقت بود. تا قبل از این، بمبگذاری ها بیشتر 9 صبح تا 11 بود اما الان شب ها هم مشغولند. دو تا پله یکی می کنیم. برق رفته و نفس نفس زنان می رسیم به کوچه. دو تا خیابان آن طرف تر کنار مسجد اکرم یک دوچرخه سوار خودش را به جماعتی کوبیده و منفجر کرده است. این مدل جدیدی است. تا پیش از این بیشتر بمب ها را داخل اتول هایشان جاسازی می کردند.
    در سوریه تردد موتورسیکلت ممنوع است، جز برای بعضی از ما بهتران و آریستوکرات ها و بچه های مقامات عالی رتبه. با خودم می گویم از فردا دوچرخه هم ممنوع است و همین هم می شود. دوچرخه های قاتل فقط در یک شب جان 30 سوری را گرفتند. از فردا هرکسی دوچرخه می دید و دوچرخه سواری که به سمتش می آمد، یا فرار برقرار ترجیح می داد یا چنان لگدی حواله اش می کرد که طرف برود قاطی باقالی ها. *زینبیه ناامن است و دیگر نمی شود برویم، اما حرم حضرت رقیه (س) در امان است.
    این اهل کوفه و شام انگار عاق شده اند. خودشان هم به خودشان رحم نمی کنند. یکی برایمان درددل می کند از خانه اش که در داریا وسط درگیری هاست. می گوید با هزار سلام و صلوات رفتیم و کلید انداختیم دیدیم در را شکسته اند و هیچ چیز سرجایش نیست. این وسط در این سرقت ها از خانه های مردم آواره، هر دو طرف هم نقش دارند و این را به چشم خودم دیدم که برای بردن یک پنکه برقی از خانه ای بی صاحب چطور خودشان را پاره می کنند. جنگ همیشه برای گنده باقالی هایی که مادرزاد گرسنه اند، فرصتی است که به زالو تبدیل شوند.
    مرتضی تصویربردارمان یک پا کارشناس نظامی شده است. هر صدایی می آید می گوید این خمسه بود، کاتیوشا بود، خمپاره زدند. حتی یک شب که صدای درگیری و تیراندازی می آمد چنان حرفه ای پیش بینی کرد که چند دقیقه ای مات بودم. بعدا برایم گفت که دارد کتاب جنگ چینی ها را می خواند. شمشادی هنوز مرخصی است. برگردم تهران، ان شاءالله فعلاکسی جای من اینجا نمی آید. شب خاطراتم را می نویسم. قسمتی از خاطرات گفتنی این روزهای سوریه را برایت بسته بندی کردم. این تنها چیزی است که می توانم در چمدانم کنار دوربین و سه پایه و باتری و نور و کمی کنسرو بگذارم و اضافه بار هم نداشته باشم. یکهو روی تلفن همراه سوری ام یک اس ام اسی می فرستند از طرف ارتش که به جای فرار از قانون و مجازات، خودت را فردا صبح به نزدیک ترین مرکز نظامی معرفی کن!
    هم خنده ام می گیرد هم کمی به فکر می روم. یاد فرانسه می افتم که یکهو گفتند نظم عمومی اینجا را برهم زده ای. اما اینجا که نظمی ندارد به هم بزنیم. مرتضی ریسه می رود و من توی فکرم. طاقت نمی آورم زنگ می زنم به آقای هلالی، مترجم و راهنمای باوفای دفتر. متن را برایش اس ام اس می کنم. چند دقیقه بعد زنگ می زند و می گوید: مهم نیست. از این پیامک ها این روزها اینجا کیلویی می فرستند!
...یک نفس عمیق می کشم که شبیه آه نباشد! 
  خبرنگار واحد مرکزی خبر





برچسب ها : حضرت زینب(س)  , کامران نجف زاده  ,


      
<      1   2   3   4   5   >>   >




+ فریاد صادق آل محمد (ص) و پیشوای مذهب جعفری: گروهی هستند که ادعای پیروی از من دارند و سنگ محبت و ولایت ما را به سینه می زنند... درحالیکه به خدا قسم، من امامشان نیستم... خدا لعنتشان کند... هر چه می پوشم پرده دری می کنند... می گویم چنین و چنان و می گویند نه، منظورش چنان و چنین است... *من، تنها امام آن کسی هستم که مرا اطاعت کند*.



+ سلام بر یاوران مهدی



+ بلندگوی داعش و تکفیریهای کثیف نشوید: اخبارهای دروغ پیشروی های آنهاکه اکثرا به وسیله سیستم خبری آمریکاومتخصصان جنگ روانی آنها ونیروهای نفوذی آنها در واتس آپ ودیگرمسنجرهاپخش می شود را پخش نکنید،عکسها و فیلمهای قتل و غارت آنها که غالبا به وسیله خود آنها در محیط مجازی پخش می شود برای تضعیف روحیه مسلمانان شیعه وسنی را پخش نکنید وبه جای اینهاپیروزیهای مسلمانان و نصرت خداوند را تذکر دهید.



+ *ضمن تبریک حلول ماه شعبان المعظم به تمامی دوستان عزیز* تنها ماهی که هیچگونه شهادت و عزاداری در آن وجود ندارد ماه شعبان است که ولادت امام حسین علیه السلام در آن است و تنها ماهی که هیچگونه ولادت و جشنی آن وجود ندارد ماه محرم است که شهادت امام حسین (ع) در آن است.* جان عالم به قربان اباعبدالله الحسین علیه السلام* فایل صوتی پنج دقیقه ای در باب عظمت مناجات شعبانیه از امام خمینی قدس سره ضمیمه شده است.



+ +



+ *پیامبر رحمت (ص)* : هر جوانی که در دانش و عبادت رشد کند تا بزرگ شود، خداوند متعال در قیامت پاداش هفتاد و دو صدیق به وی می بخشد.



+ بنیان مرصوص(چند سفارش ناب از آیت الله قرهی)



+ *هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله*



+ *گفته بود:* در راهپیمایی 22 بهمن من را هم ببر.



+ *ما بی خیال مرقد زینب(س) نمی شویم روی تمام سینه زنانت حساب کن *